Fruitautomaat

Top  Previous  Next

De fruitautomaat uit deze simulatie heeft drie rollen. Hoe die rollen zijn samengesteld en hoe groot de prijs is die op een combinatie valt, kun je zelf instellen.

Van elk symbool op een rol geef je op hoe vaak dat symbool voorkomt. Verder kun je prijzen op de combinaties van symbolen  invullen. Met deze instellingen ligt theoretisch vast hoe groot het verwachte uitkeringspercentage is. Bij een bepaald aantal spelen per uur ligt dus ook het bedrag vast dat waarschijnlijk in een uur verloren of gewonnen wordt.

Op het speelscherm zie je de fruitautomaat draaien. In de tabel ernaast kun je zien hoe vaak een bepaalde combinatie is voorgekomen.

 

Instelmogelijkheden en knoppen

Instellingen

Op het instellingenscherm stel je de fruitautomaat in. Hoe de rollen zijn samengesteld en welke prijs op welke combinatie valt.

 

Tempobalk

tempobalk

 

Met de tempobalk kun je de snelheid waarmee een experiment wordt gesimuleerd instellen maar ook tijdens een simulatie veranderen.

Met Stap kun je gedetailleerd volgen hoe een experiment verloopt.

Een experiment wordt 1 keer uitgevoerd.

 

Onderbreken/Doorgaan

Met de spatiebalk kun je de simulatie onderbreken of hervatten.

 

wisser         Wist de tot dan behaalde resultaten

 

printer        Mogelijkheden om de weergaven te printen, op te slaan, op het klembord te zetten
       of  naar Word te exporteren.